טוהר מדברים על ההתחזקות של הנחישות להיות נאמנים לעצמנו, ולקושי שנחישות זו עשויה לעורר; מדוע חלק מרגישים קושי להגשים את עצמם וכיצד זה קשור בביקורת עצמית

התעוררות של נחישות – לקריאה

התעוררות של נחישות – להאזנה

אם כך, שלום.

אם כך, אנו נפגשים. מפגש נוסף בדרך זו של התפתחות, במטרה לעסוק מעט במה שקורה בזמנים אלו. בעיקר, במי שקורא לכם, במהות אשר קוראת לכם, אשר הולכת ומתחזקת בתוך בני אדם, אשר הולכת ומתחזקת בתוככם.

אנו מבקשים לדבר על כך במפגש זה, בזמן זה, לעסוק באותה המהות המתעוררת, המתחזקת, באותם השינויים אשר מבקשים מקום.

אנו נקדים ונאמר שאת מה שכבר ידוע – אלו הם זמנים של שינוי. זהו איננו דבר מה חדש במושגי הזמן שלכם; למעשה, אפשר לומר כי זמן רב במושגי בני האדם מתרחש שינוי בעולם, שינוי אשר מביא ליותר ויותר חופש, ליותר ויותר מרחב פעולה ומרחב תנועה, שינוי אשר גם מעורר את אותו הכוח המנוגד לו, המבקש לשמור על הגבולות, המבקש לחזק אותם, המבקש להעמיק אותם.

זהו מערך הכוחות אשר אפשר לתאר בעזרתו את העולם הזה בזמנים הללו – בין חופש לכלא, בין מרחב לבין גבול.

כל זה כאמור איננו חדש, אבל בכל זאת דברים כן משתנים. בתוך תהליך זה ישנה, אפשר לומר, העמקה של השינוי, העמקה המתרחשת בימים אלו ממש. הדבר מתחיל לתת את אותותיו בקרב אנשים מסויימים, וזה יהפוך להיות יותר ברור, יותר נפוץ, יותר נראה לעין, בהמשך הזמן.

התעוררות של נחישות

אנו נאמר שהמהות אשר מתעוררת, אשר קוראת לכם מבפנים, זו אותה הנחישות אשר אומרת שאי אפשר לשתוק עוד, שאי אפשר לוותר עוד, שאי אפשר להתקפל, שאי אפשר לסגת, שאי אפשר להתנצל בשביל להחזיר את הדברים לשקט שבו הם היו, לכאורה, למצב שבו הדברים היו, שהוא שקט רק לכאורה.

אלו הן פעולות, תגובות, צורת התמודדות, ההופכות להיות פחות ופחות אפשריות, פחות ופחות נוחות, נגדיר זאת כך; משום שאותה מהות קוראת לכם מבפנים, אותה נחישות פנימית האומרת אי אפשר להמשיך כך, אי אפשר לבלוע את הצפרדע, כמו שבני אדם אומרים, וזה לא משנה ממה היא עשויה, הצפרדע; אי אפשר לבלוע אותה, אי אפשר לשתוק.

זה עושה כמה דברים עבור חלק מכם. יש כאלה המרגישים את ההתרחבות, את החופש הפנימי אשר נוצר כמעט מאליו, כמעט מעצמו. חופש להגיד לא, חופש להגיד כן, חופש לקבוע את הדברים, את מה שמתאים ואת מה שלא מתאים. שתיקות ישנות הופכות להיות אווריריות כל כך עד שאין קושי לשבור אותן, ולפתע פתאום אמת מדברת במקום אשר בו האמת היתה בשקט.

יש כאלו אשר חווים את ההתרחבות הזו כאילו לא עשיתם דבר עבורה, אך זה לא באמת כך. השינוי הזה מתאפשר הודות לתהליכי הכנה וריפוי אשר לקחו מקום מזה זמן.

יש כאלו שהשינוי הזה הוא, איך לומר, עודנו מתבשל. יש כאלו אשר מרגישים את הפחד או מתמודדים עם המעצור, עם האוטומט האומר מה אסור ומה מותר, מה בסדר ומה לא בסדר. אתם עשויים לחוות בזמנים אלו מידה יותר גדולה ורחבה של מאבק, מאבק פנימי של קולות, של רצונות, פחדים עמוקים המדברים על שינוי שאסור לתת לו מקום, שאולי עדיף לשמור על מה שהיה, ופחד מהחופש, פחד מהליכה אל משהו חדש, אל חופש הבעה וחופש תנועה גדולים יותר מכפי שהיו.

יש את אלו החווים את החופש הזה ויש את אלו הנמצאים בתוך מלחמה. המשותף לכולכם מורכב משני דברים. האחד הוא אותה מהות מתעוררת, הקוראת לכם מבפנים, וזה נכון לכל בני האדם בזמנים אלו. אי אפשר לשתוק עוד. הדבר השני אשר משותף לכולם הוא העובדה שאתם פוגשים בעצמכם, בין אם באופן שהוא יותר מלחמתי ובין אם באופן שהוא יותר ידידותי, את אותו המקום המחלק פקודות, הנותן הוראות, האומר מה מותר ומה אסור, מה אפשר ומה אי אפשר, אשר משתיק ומשתק.

מעבר לרב-ממדיות

אנו מדברים רבות בזמנים אלו, בשנים אלו, על הפרידה המורכבת שאתם עוברים מאותה תפיסה דו-ממדית והמעבר מהדו-ממדיות המסויימת הזו לרב-ממדיות. כעת אתם עוברים שלב נוסף בתהליך – הראיה, אשר מחלקת את המציאות לרע וטוב, לבסדר ולא בסדר, לנכון ולא נכון, אותה ראיה דו-ממדית, משתנה, מבקשת שינוי.

הקושי לחיות בעולם תלת-ממדי מתוך תפיסה דו-ממדית מוכר לכולכם; רבים מכירים את ההשפעות של הקושי הזה לאורך החיים, משום שהעולם הזה היה ועדיין תלת-ממדי במהותו, והניסיון לראות את המציאות באופן דו-ממדי ולחלק את הדברים לשחור ולבן יצר קשיים רבים לבני אדם, אשר נדרשו להתאים את עצמם להיבטים במציאות אשר לא התיישבו בנוחות בתוך אותה תפיסה דו-ממדית.

הקושי הזה מועצם עד מאוד בזמנים אלו, משום שאתם עוברים למציאות שהיא רב-ממדית. הקפיצה שרבים מכם צריכים לעשות בתוככם, מראייה דו-ממדית לראיה רב-ממדית, היא קפיצה מורכבת מאוד. אפשר לומר כי במידה מסויימת אתם עשויים להידרש על ידי עצמכם לדלג במהירות מרמת התפתחות מסויימת שבה הייתם רגילים לחיות לרמת התפתחות הרבה יותר גבוהה מכפי שהיתה אפשרית עד לפני שנים ספורות.

הקושי הזה, במעבר הזה, יכול לבוא לידי ביטוי ובא לידי ביטוי בצורות שונות. האתגר העיקרי שרבים מכם מתמודדים איתו, שעליו אנו מבקשים לדבר מעט במפגש זה, הוא הקושי להביא את עצמכם לידי מימוש וביטוי, בכל הקשור הקשור להגשמה עצמית.

אי אפשר לגשר

יש קושי לבטא ולממש ולהגשים חלומות מסויימים, רצונות מסויימים. דברים שבעבר אולי היה לכם יותר קל לבטא ולממש, לפתע הופכים להיות יותר קשים. בתחומים בחיים, בהם היתה יותר תנועה בעבר, אתם עשויים להרגיש בשנים האלו בין תקיעות לבין הידרדרות.

בפועל לא זה קורה ולא זה קורה. מה שכן קורה הוא שאתם חווים את הקושי להגשים את הרצונות שלכם בתוך האנרגיה החדשה. מה האנרגיה החדשה מבקשת מכם? היא מבקשת מכם נינוחות, היא מבקשת מכם הסכמה להיות. היא מבקשת לאפשר לעצמכם תנועה ולחרוג ככל האפשר מהגבולות; להסכים להיפרד מתפיסות של מותר ואסור, של בסדר ולא בסדר, ולחצות את הגבולות שמתוכם אתם באים.

כאשר אתם תפוסים היטב באותם הגבולות, באותה התודעה הדו-ממדית המחלקת את המציאות לטוב ורע, כאשר הכוח המתבטא בכם באותו תחום בחיים הוא כוח שיפוטי, ביקורתי, הנותן הנחיות ברורות למה מותר ומה אסור; אז אתם עשויים לחוות קושי גדול יותר מבעבר לממש את עצמכם.

אתם מנסים באופן טבעי לעשות את הדברים מתוך אותה תפיסה שאתם מכירים, ולנסות לגשר בין המקום הביקורתי והשיפוטי לבין הרצון; ולהצליח יחד עם אותה הביקורת, יחד עם אותו שיפוט המתקיים בפנים, להגשים את מה שאתם רוצים להגשים. אתם מגלים שזה בכלל לא אפשרי, שזה נהיה הרבה יותר קשה.

שימו לב מה קורה לכם בשנים אלו, בזמנים אלו – כאשר אתם מאוחדים בתוך עצמכם, כאשר יש לכם את האישור לעצמכם להיות כפי שאתם, בין אם אתם לא הגיוניים או מוזרים או שונים מכפי שחשבתם שאתם צריכים להיות; כאשר זו התודעה שלכם, אז המציאות יכולה להתגמש ורצונות יכולים להתממש בצורה קלה מאי פעם. כאשר אתם עדיין תפוסים בתוך תפיסה דו-ממדית זו של רע וטוב, החוויה תהיה הפוכה לחלוטין.

התפכחות מתוך שטיפת המוח

מה שמתרחש ומתחזק בימים אלו, בזמנים אלו ממש, הוא אותה המהות אשר קוראת מבפנים ואומרת אי אפשר להמשיך כך יותר, אי אפשר לשתוק, להתפשר, להתכווץ, לוותר, אי אפשר יותר. למעשה, זו מהות האומרת, במילים אחרות, אני בסדר כמו שאני, אין שום סיבה שאני צריך או צריכה להשתנות; אין שום סיבה שעליי להיות אדם אחר.

זו התפכחות, אשר נוצרת ומתחזקת מתוך שטיפת המוח שאתם רגילים לחיות בה, שאתם רגילים לעשות לעצמכם, מתוך אמונה שבדרך הזו אתם הופכים להיות נורמאליים. שטיפת המוח של הביקורת היא מה שגורמת לכם פעמים רבות להרגיש נורמאליים, למרות שבפועל זה עושה אתכם משוגעים לגמרי.

המהות הזו מתעוררת בפנים ואומרת הכל בסדר, אין שום סיבה להשתנות, וגם אם ישנם מקומות כואבים המבקשים ריפוי וגם אם ישנם דברים אותם צריך ללמוד, אין באמת סיבה לביקורת.

זו התפתחות חשובה עד מאוד. זו העזרה שאתם מקבלים מעצמכם בשביל לשנות את עצמכם, שינוי שיאפשר לכם להיות מי שאתם ולבטא את עצמכם בעולם ולממש את עצמכם בעולם בצורה יותר קלה, יותר נינוחה.

להעמיק את השינוי הפנימי

זה מה שקורה בזמן הזה וזה מה שאנו מציעים: לזהות את ההתעוררות הזו, את הקריאה הזו מבפנים; לשים לב לכוח המנוגד, לפחד מהשינוי, אם זה קיים; וכאשר אתם חווים במציאות שלכם קושי גדול להביא לידי ביטוי רצונות, חלומות, שאיפות, הבינו דבר אחד – עליכם לעשות קודם כל שינוי פנימי.

שינוי חיצוני אינו יכול לקרות כאשר התודעה עוד תפוסה בדו-ממדיות המוכרת. יש חשיבות גדולה מאוד לשינוי הפנימי. שינוי התודעה, אשר מתאפשר, הוא משמעותי הרבה יותר מהשינוי שאתם לעתים צריכים לבצע בתוכניות שלכם כאשר אתם מגלים שהדברים אינם מתרחשים בהתאם ללוח הזמנים לו ציפיתם. עדיף לעשות שינוי בתוכניות כדי לאפשר לעצמכם את המרחב לעבור את השינוי הפנימי.

אינכם יכולים להמשיך להיות כפי שאתם וגם אין סיבה לכך. אלו הם בהחלט זמנים חדשים בעולם זה ואתם בהחלט משתנים. כדאי להעמיק את השינוי שבפנים כדי לאפשר תנועה יותר חלקה בהמשך הדרך, גם בפנים וגם בחוץ.

אלו הם הדברים שלנו לפעם זו.

שמחנו,

אם כך שלום.

טוהר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים קשורים לתוכן זה

ערוץ תוכן מתקדם לאנשים שרוצים לחיות אחרת. בכל חודש מתפרסמים תקשורים מיוחדים, מדיטציות, תרגילים ממוקדי שינוי ועוד תוכן בלעדי, שיעזור לכם להעמיק את האהבה שלכם לעצמכם ואת ההגשמה שלכם ביום-יום.

עדכונים

בקליק אחד קטן תוכלו להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל עדכונים על תקשורים חדשים, כתבות, מאמרים, מדריכים, כמו גם על סדנאות חדשות עם טוהר ושחר.

סדנאות ומפגשים קרובים

מוצאי שבת, 24.2.24, 20:30-22:30 * אונליין

מפגש התקשור הראשון לשנת 2024, הניא שנת ההתמזגות. שנה בה נלמד ביחד כיצד המנוגדים יכולים להתמזג, והבלתי אפשרי יכול להפוך למציאות. המפגש כולל תקשור של טוהר על הנושא, טוב ורע, ולאחר מכן תקשור של שאלות ותשובות. 
120 שקלים, הנחה למנויי טוהר+.
רוצה ללמוד תקשור? שפע הקורסים והסדנאות מבלבל אותך? לפני שמשלמים על קורסים, אפשר (וכדאי) להצטרף לקורס חינמי זה. הקורס מתקיים אונליין, והוא כולל 8 שיעורים שנשלחים אליך למייל, שיעור אחד בשבוע. בקורס זה מתחילים לתרגל את יכולת התקשור, ולומדים כיצד להתמודד עם הפחדים והספקות. 
ללא תשלום.
אני מזמין אותך לקבל 11 מסרים כתובים, המזקקים את הדרך בה אני הולך, על ידי הרשמה לרשימת תפוצה ייעודית. 11 מסרים, אחד בכל 4 ימים, ישירות לתיבת המייל שלך. במה הם עוסקים? בחיבור הבסיסי לרגשות ואיך מתמודדים איתם, בשאלות שכדאי לשאול בדרך להגשמה של החלומות שלנו, בפתרון להתמודד עם בלבול ובקשר בין הרגשות לבין הרוח – ועוד. 
ללא תשלום.

סדנת חופש להיות

ימי שלישי, 19:30-22:30 * אונליין

סדנה להתפתחות אישית המבוססת על הדרך הרוחנית "חופש להיות" בהנחיית שחר בן-פורת. זו קבוצה פעילה בה מרפאים רגשות פוגעים ויוצרים חופש חדש ביום-יום שלנו. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע, אונליין, ואפשר להצטרף אליה לאחר שיחה עם שחר.
170 שקלים לפגישה.

מאמרים נוספים בנושא

12 דק' קריאה
בתקשור זה טוהר מתארים את ההתחזקות של הנחישות הפנימית לבטא את עצמנו במלואנו, כיצד תהליך זה משפיע עלינו מבחינה רגשית והתנהגותית גם יחד, ומציבים בפנינו בחירה – האם להיפתח או להיסגר מחדש
בתקשור זה טוהר המאמץ ועל הפחד שאנו עשויים לחוות מדברים על ההזדמנויות שהולכות ונפתחות בפנינו. הם מתארים את החוויות ומציעים איזו עבודה פנימית לעשות במצבים אלו, כדי להמשיך לעשות צעדים בדרך של הגשמה עצמית
21 דק' האזנה
מה באמת הבעיה שלנו בחיים? כיצד זה משפיע על מה שקורה לנו ביום-יום? ואיך זה קשור לביטוי "הכל בסדר"? טוהר מסבירים זאת בתקשור נוקב זה (להאזנה)
Scroll to Top

התחברות לחברים/ות לטוהר+ ו/או לאתר

צריכים עזרה? יש שאלות?
< אל תהססו לפנות

שחר בן-פורת

צריכים עזרה? יש שאלות?

אל תהססו לפנות ישירות בכל נושא:

או פשוט חייגו: 054-4226546